Whitepapers

nov 0
nov 0

The original

EfficientRetail was het eerste cloud-based kassasysteem voor het filiaalbedrijf. Bij de lancering in 2011 waren alle kassasystemen nog locale machines. Inmiddels hebben vele van onze conculega’s een web gebasseerd systeem. De kassa in de winkel werkt, in principe, als web-pagina. Installeren is bijna net zo eenvoudig als een webpagina bezoeken. De kassa heeft dan automatisch toegang tot […]

  Read more
jan 3
jan 3

Update: nieuw cloud systeem

De meesten hebben er over gehoord: de ‘cloud’ trend zet door in de computer wereld. Cloud heeft vele voordelen en nu wordt er een nieuw systeem gelanceerd, speciaal voor het detailhandels filiaalbedrijf. Real-time en goedkoper. Het brandnieuwe systeem voor warenhuis en kassa’s, dat ook randapparatuur kan aansturen en doorwerkt als het Internet dat niet doet, […]

  Read more
jan 3
jan 3

Winstmarge

De omzetsnelheid van een artikel is belangrijk, maar niet het hele verhaal: de omzetsnelheid kan hoog zijn, maar wat als de marge op het product laag is? Winstmarges in de mode branch varieren. U vindt wat voorbeelden later in dit artikel. De winstmarge van een artikel is de bruto winst gedeeld door de verkoopprijs. (bruto winst = […]

  Read more
jan 0
jan 0

#DDoS, #hackers en veiligheid in de cloud

DDoS aanvallen lijken tegenwoordig de orde van de dag. Misschien heeft u er ook last van gehad. Ik, als Rabobank klant, in ieder geval wel. In de laatste paar weken heeft het internet bankieren van ING, SNS, ABN Amro en de Rabobank tijdelijk stil gelegen. De websites van de KLM, NS en DigiD zijn aangevallen […]

  Read more
jan 3
jan 3

Omzetsnelheid

De omzetsnelheid (of: omloopsnelheid) van een product wordt gedefinieerd als het aantal keer dat de gemiddelde voorraad van dat product per jaar verkocht wordt. Bijvoorbeeld: stel een schoenenwinkel verkoopt van een bepaald soort schoen 100 stuks per jaar. Gemiddeld hebben ze altijd 50 stuks op voorraad. De voorraad wordt dus gedurende het jaar steeds aangevuld. […]

  Read more
jan 0
jan 0

Webshops: clicks met mortar?

Had u mij drie jaar geleden gevraagd over de toekomst van e-commerce, dan zou ik waarschijnlijk gezegd hebben dat mode anders is dan boeken, witgoed of elektronica. Dit waren namelijk ongeveer de branches waar voor het eerst serieuze concurrentie via het internet ontstond. Een webshop was eigenlijk een soort mailorder en het marktaandeel zou op […]

  Read more